Het in Amsterdam gevestigde Recharge.com, leverancier van betaaloplossingen, kondigde aan dat het een nieuwe business-to-business dienst voor relatiegeschenken heeft geïntroduceerd. Het bedrijf zegt dat de service bedrijven in staat stelt om een geselecteerd assortiment prepaid artikelen, zoals cadeaubonnen in grote hoeveelheden te kopen.

Naast het bieden van kostenbesparingen op de lange termijn, heeft Recharge.com's pilot B2B service als doel om verpakkingsafval aan te pakken. Door digitale producten in bulk aan te bieden, maakt de service fysieke verpakkingen overbodig. Met een uitgebreide catalogus met meer dan 15.300 opties van 800 gerenommeerde merken, hebben bedrijven ook een divers aanbod tot hun beschikking.

Recharge CEO Günther Vogelpoel zegt: "Deze pilot B2B service is een bewijs van onze toewijding om te voldoen aan de veranderende behoeften van bedrijven. De wereldwijde relatiegeschenkenindustrie groeide tot €223B in 2021, waardoor werkgevers hun werknemers beter kunnen ondersteunen." 

"We zijn verheugd om onze eerste stappen in deze branche te zetten om een gemakkelijke en kosteneffectieve oplossing voor relatiegeschenken te bieden, waardoor bedrijven de betrokkenheid en tevredenheid van hun werknemers kunnen verbeteren," voegt hij eraan toe.

Hij zegt dat de pilot B2B-service een "kans is om te leren" en de mogelijkheden van het bedrijf op dit gebied uit te breiden met het oog op toekomstige groei.