No Fluff Jobs, de vacaturebank gespecialiseerd in IT-vacatures, maakt op een nieuwe manier gebruik van het getergde gezicht van ‘Hide the Pain Harold’ om contact te leggen met werknemers die toe zijn aan een nieuwe baan. De pijnlijke grijns van Harold is te zien op duizenden zadelbeschermers die op geparkeerde fietsen op het station van Amsterdam (Zuid, Lelylaan en Sloterdijk) worden aangebracht. Met de vraag ‘ben je echt gelukkig met je baan?’ wil het bedrijf meer tractie naar de vacaturebank creëren. De campagne loopt twee weken.

‘Hide the Pain Harold’ is een populaire internet meme, gebaseerd op een serie stock photos waarop het gezicht van Harold een zeer ongemakkelijke uitdrukking heeft. Deze reflecteert volgens No Fluff Jobs perfect het gevoel van werknemers die eigenlijk helemaal niet blij zijn met hun werk. De campagne heeft zowel offline als online activiteiten die gekoppeld zijn aan het thema 'Maakt jouw baan je echt gelukkig?’ ‘Bereik wat je wilt - verberg je pijn niet - kom bij ons’. Er worden 4000 fietshoesjes uitgedeeld, en in de weken daarna rijdt er ook een ledbike rond die de activiteiten van No Fluff Jobs promoot. Via LinkedIn en Facebook wordt de ‘Hide the Pian Harold’-campagne extra onder de aandacht gebracht.

Ilaria Lambert, senior international marketingspecialist bij No Fluff Jobs: “September is de perfecte maand om werknemers te bereiken die open staan voor een nieuwe baan. Stel je voor, je moet in de regen naar je werk terwijl je nog droomt van de heerlijke vakantie die achter je ligt. Deze vakantieblues-modus zorgt ervoor dat werknemers vaak gaan nadenken over wat ze écht willen. De pijnlijke grijns van Harold op het zadelhoesje is komisch en herkenbaar, en geeft wellicht het duwtje om veranderingen door te zetten. Wij staan vervolgens klaar om deze mensen leuker, beter passend werk te bieden.”

No Fluff Jobs verovert sinds januari 2023 de Nederlandse markt met een nieuwe propositie waarin transparantie over salaris, arbeidsvoorwaarden en vereiste vaardigheden centraal staan. Hiermee rekent het bedrijf af met de meest voorkomende klacht bij sollicitanten: onduidelijke vacatures.