De Europese aanbieder van digitale werknemersvoordelen Epassi Group zet zijn snelle groei voort met de overname van het Duitse Belonio, een toonaangevend all-in-one employee benefits-platform. Met deze stap versterkt Epassi zijn aanwezigheid in Duitsland en bereidt het bedrijf de introductie van het merk Epassi Duitsland voor in 2026.
Eén geïntegreerd platform
Door de integratie van Belonio in de Duitse activiteiten van Epassi ontstaat een uitgebreid multi-benefit SaaS-platform. Werkgevers en werknemers in Duitsland krijgen hiermee toegang tot een breder en gebruiksvriendelijker pakket van diensten op het gebied van secundaire arbeidsvoorwaarden, welzijn, betrokkenheid en communicatie.
Vanaf 2026 zullen alle Duitse activiteiten onder de merknaam Epassi worden samengebracht. Dit zorgt volgens het bedrijf voor meer overzicht, schaalbaarheid en waarde voor klanten en partners.
Strategische stap
Met de overname onderstreept Epassi zijn ambitie om de leidende Europese techspeler te worden binnen het HR- en benefits-ecosysteem.
CEO Pekka Rantala van Epassi Group licht toe:
“We zijn blij Belonio te verwelkomen in de Epassi-familie. Met deze acquisitie breiden we onze mogelijkheden in Duitsland uit en verenigen we onze marktpositie onder één sterk Europees merk. Duitse werkgevers en werknemers krijgen hiermee toegang tot een krachtiger benefits-platform dat inzet op welzijn, betrokkenheid en prestaties.”
Ook Belonio ziet grote voordelen in de samenwerking. Thomas Pry, co-CEO van Belonio:
“Aansluiten bij Epassi is voor ons een logische volgende stap. We delen dezelfde visie: het digitaliseren en vereenvoudigen van employee benefits om echte waarde te creëren voor bedrijven en hun medewerkers.”
Co-CEO Marcel Descher vult aan:
“Samen kunnen we de Duitse markt een totaaloplossing bieden die HR-leiders ondersteunt en medewerkers enthousiast maakt.”
Platform dat HR-professionals verbindt en actuele informatie brengt op het gebied van arbeidsvoorwaarden.