
Epassi, Europese pionier in digitale employee benefits, breidt haar positie in de Nederlandse markt verder uit met de overname van het Amsterdamse Alleo. Het platform van Alleo bundelt een breed aanbod aan voordelen, variërend van bedrijfsfitness en leasefietsen tot mentale welzijnsdiensten, kortingen en honderden partneraanbiedingen. Daarmee helpt het werkgevers om sterkere, vitalere en veerkrachtigere teams te bouwen. Samen met Bedrijfsfitness Nederland, Workit en VIP District, die ook onder moederbedrijf Epassi vallen, versnelt deze overname de ontwikkeling van één geïntegreerd platform voor employee benefits in Nederland.
Een geïntegreerd platform voor gepersonaliseerde ervaring
Alleo, opgericht in 2021, wordt dagelijks gebruikt door meer dan 400 organisaties met in totaal 200.000 medewerkers. Als onderdeel van Epassi groeit Alleo uit tot het centrale platform voor de Nederlandse markt, waarin de diensten van Bedrijfsfitness Nederland, Workit en VIP District worden samengebracht tot één multi-benefit platform. Deze krachtenbundeling zorgt voor een meer gepersonaliseerde ervaring voor werknemers, terwijl de administratieve lasten afnemen en HR meer inzicht krijgt in de data. Met werkgevers die steeds meer inzetten op betrokkenheid en talentbehoud, en aanbieders die bewegen naar bredere, door werkgevers gefinancierde omnichannel-oplossingen, sluit dit geïntegreerde multi-benefitplatform precies aan op wat de huidige markt vraagt.
Impact op schaal
“Alleo past heel goed binnen de Epassi-familie en we zijn dan ook blij hen te mogen verwelkomen. Door de krachten van onze Nederlandse bedrijven te bundelen, kijken we verder dan alleen werknemersvoordelen als administratief onderdeel van HR. We creëren een platform dat echt wordt gebruikt en werkgevers een strategische tool biedt om talent aan te trekken, te behouden en verder te ontwikkelen”, aldus Pekka Rantala, CEO van Epassi Group.
Antonio Barradas, CEO van Epassi Nederland / Bedrijfsfitness Nederland, voegt toe: “Bedrijfsfitness Nederland blijft het gezicht van vitaliteit en bedrijfsfitness in Nederland. Door onze diensten nu te bundelen kunnen we klanten en partners nog meer waarde bieden, met een breder portfolio aan voordelen, zonder extra administratie of complexiteit.”
Florian Gendrault, oprichter en CEO van Alleo: “Deze strategische samenwerking versnelt onze groei in Nederland, samen met alle Epassi-merken binnen de groep, en geeft ons een sterke positie voor Europees marktleiderschap. We zijn enthousiast dat het Alleo-platform nu klanten binnen de hele Epassi Group kan ondersteunen, terwijl onze eigen klanten toegang krijgen tot een nog breder aanbod.”
Europese groeistrategie
De overname van Alleo is onderdeel van Epassi's bredere strategie om groei en innovatie rondom werknemersvoordelen in heel Europa te stimuleren. Epassi is een van Europa’s snelst groeiende bedrijven en verwacht in 2025, na ook overnames en uitbreidingen in Spanje, Portugal en Frankrijk, een netto omzet te behalen van ruim 200 miljoen.
Platform dat HR-professionals verbindt en actuele informatie brengt op het gebied van arbeidsvoorwaarden.

