Meer dan de helft van de Nederlanders vindt collega's die naar het werk fietsen productiever en gezonder. Daarnaast denkt 41 procent dat er minder ziekteverzuim zou zijn als medewerkers vaker de fiets gebruiken voor woon-werkverkeer.
Vier jaar geleden stimuleerde achttien procent van de werkgevers de fiets voor woon-werkverkeer. Dat is gestegen naar ongeveer 33 procent, zo blijkt uit onderzoek van ALD Automotive onder ruim 1100 Nederlanders.